Keskustelu Järviwikistä:Kahvihuone/Virheet ja korjaukset

< Keskustelu Järviwikistä:Kahvihuone
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Tällä keskustelusivulla voi ilmoittaa virheistä Järviwikin tiedoissa ja esittää korjausehdotuksia. Muille aiheille kannattaa etsiä parempi paikka Kahvihuoneen muista osastoista.

Sinun täytyy kirjautua Järviwikiin, jotta voit osallistua keskusteluun.

Sisältö

Ketjun otsikkoVastauksiaViimeksi muokattu
Vesistöalue: Raumanjoen - Pitkäjärven valuma-alue (83.016) nimilisäys ja -korjaus04. maaliskuuta 2020 kello 16.05
Kelujärvi -Matalajärvi (65.896.1.001)22. tammikuuta 2020 kello 14.52
Vanhassa valuma-aluejaossa taas virhe123. lokakuuta 2019 kello 15.03
Urajärvi Asikkala lähes 2m 14.212.1.009 syvempi kuin virallisissa tiedoissa?023. heinäkuuta 2019 kello 12.40
Havaintolähetti sekaisin212. kesäkuuta 2019 kello 10.14
Kaksi puuttuvaa järveä328. toukokuuta 2019 kello 14.17
Suutarinjärvi väärässä kunnassa?030. huhtikuuta 2019 kello 11.38
Puuttuva järvi028. huhtikuuta 2019 kello 13.02
Korjausehdotuksia vesistö-/merialueille220. joulukuuta 2018 kello 14.34
Nytkimenjärven nimestä120. joulukuuta 2018 kello 14.11
Järvet "väärän" kunnan alueella120. joulukuuta 2018 kello 13.53
Havaintopaikan virheellinen sijainti117. lokakuuta 2018 kello 19.54
Virheellisten linkkien poisto?24. lokakuuta 2018 kello 20.22
Merijärven entiset lammet ja muita havaintoja410. syyskuuta 2018 kello 08.43
Parannus-/Korjausehdotuksia23. elokuuta 2018 kello 13.29
"Painion valuma-alue"13. elokuuta 2018 kello 10.40
Reipin uimaranta, Pirkkala: paikka jostain syystä siirtynyt kartalla22. elokuuta 2018 kello 12.21
Virheilmoitus Tervajärven sivulla 11. elokuuta 2018 kello 15.11
Rapasaloon on nyt tieyhteys110. heinäkuuta 2018 kello 21.18
Onko Ruokovesi Enonvettä?123. huhtikuuta 2018 kello 15.51
Ensimmäinen sivu
Ensimmäinen sivu
Edellinen sivu
Edellinen sivu
Viimeinen sivu
Viimeinen sivu

Vesistöalue: Raumanjoen - Pitkäjärven valuma-alue (83.016) nimilisäys ja -korjaus

Nimi: Ei nimeä, Järvinumero: 83.016.1.004 - nimi on Monnanlampi

Nimi: Kourujärvi, Järvinumero: 83.016.1.002 - Oikea nimi on Bergströminlampi (kuten karttakuvassa lukee)

Tiedot perustuvat paikallistuntemukseen ja Rauman kaupungin opaskarttaan:https://opaskartta.rauma.fi/ims/

IlkkaSa (keskustelu)4. maaliskuuta 2020 kello 16.05

Kelujärvi -Matalajärvi (65.896.1.001)

Nimistöstä löytyy järvi, Kelujärvi -Matalajärvi, jonka tiedot ovat virheelliset ja puutteelliset:

1) Virallisesti tietääkseni on yksi järvi, Kelujärvi.

2) Kelujärvessä on kaksi osaa, pohjoinen osa "Syväjärvi" ja eteleläinen osa "Matalajärvi". Syväjärvi puuttuu nimistöstä. Syväjärven ja Matalajärven välissä on niemi, joka jatkuu pengertienä järven yli. Pengertiessä on lyhyt noin 5 m silta, joka yhdistää järven osat toisiinsa.

3) Kelujärvi -Matalajärvi nimen perustiedot koskevat mielestäni koko Kelujärveä, ei pelkästään "Matalajärveä". Esimerkiksi syvinkohta 10 metriä sijaitsee Syväjärven puolella.

Boothis (keskustelu)6. toukokuuta 2019 kello 20.02

Nostanpahan takaisen esiin etusivulle, eli ylläpidon pitäisi korjata seuraavaa:

Kelujärvi - Matalajärvi (65.896.1.001) on nimeltään Kelujärvi.1

(Muut viestin huomiot olenkin jo siirtänyt järven sivulle, myös edellinen viesti vielä korjaamati.)

Miikala (keskustelu)5. kesäkuuta 2019 kello 15.02

Uusi vuosi, uudet kujeet, josko "jo" tänä vuonna nämä saisi korjattua, eli:

  • Kelujärvi - Matalajärvi (65.896.1.001) on nimeltään Kelujärvi.
  • Suutarinjärvi (58.043.1.001) kuuluu Limingan kunnan lisäksi Tyrnävän kuntaan. (Pieni Limingan kuntaan kuuluva eksklaavi Äijänniemen kupeessa.) 2
Miikala (keskustelu)2. tammikuuta 2020 kello 14.52
 
 

Vanhassa valuma-aluejaossa taas virhe

Koko tämä alue on virheellinen: https://www.jarviwiki.fi/wiki/Norjan_puolella_(71.000N) Oikeasti kyseessä on Norjassa Jäämereen laskevan Kotajoen valuma-alue, joka virtaa tasan päin´vastaiseen suuntaan. On ilmeisesti luettu karttaa väärin. Value-työkalun tuottamassa valuma-aluejaossa tämä näkyy oiikein. Siinä vedenjakaja ei ylitä Norjan rajaa kuin ihan pikkiriikkisen. --Urjanhai (keskustelu) 22. lokakuuta 2019 kello 13.45 (EEST)

Urjanhai (keskustelu)22. lokakuuta 2019 kello 13.45

Itse asiassa tämä virhe ei muuten näköjään perustu edes Ekholmin 1993 paperijulkaisuun, koska siinä ei tällaista aluetta ole ollenkaan, vaan tämä näyttäisi syntyneen jotenkin vahingossa aineistoa digitaalisesti käsitellessä paperijulkaisun toimittamisen jälkeen.

Urjanhai (keskustelu)23. lokakuuta 2019 kello 15.03
 

Urajärvi Asikkala lähes 2m 14.212.1.009 syvempi kuin virallisissa tiedoissa?

Tämä ketju on paikanvaraaja, joka osoittaa ketjun Viestiketju:Keskustelu Järviwikistä:Kahvihuone/Virheet ja korjaukset/Urajärvi Asikkala lähes 2m 14.212.1.009 syvempi kuin virallisissa tiedoissa? olevan siirretty tältä sivulta. Siirron teki Molindho (keskustelu | muokkaukset) – 23. heinäkuuta 2019 kello 09.40. Ketju sijaitsee nyt sivulla Keskustelu:Urajärvi (14.212.1.009).

Havaintolähetti sekaisin

Terve. Toistui sama kuin viime vuonna, eli havaintolähetti laittoi paikaksi tietokoneen sijainnin eikä itse järveä. Kyseessä nyt Pyhäjärvi 35.211.1.001(Kranstolpan_uimaranta).

Pirkkalanympäristönsuojelu (keskustelu)11. kesäkuuta 2019 kello 13.43

Ok. Kiitos kun ilmoitit... Korjasin tuon havainnon sijainnin, ja tarkistan pikapuolin Havaintolähetin, jos vanha virhe on hiipinyt sinne takaisin.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)12. kesäkuuta 2019 kello 10.14
 

Tänään oli jo oikeassa paikassa. :-)

Pirkkalanympäristönsuojelu (keskustelu)12. kesäkuuta 2019 kello 10.14
 

Kaksi puuttuvaa järveä

Järviwikistä puuttuu 2 järveä Kouvolan ja Mäntyharjun rajalta. Ne ovat Suuri-Varpanen ja Pieni-Varpanen. Sekaannusta voi aiheuttaa se, että Mäntyharjulla on toinenkin Pieni-Varpanen sekä Iso-Varpanen, jotka löytyvät jo Järviwikistä.

Ode3 (keskustelu)10. toukokuuta 2019 kello 16.15

Onko nämä tarkoittamasi puuttuvat järvet nyt virhellisesti nimillä Pieni Varpusenjärvi (14.984.1.070) ja Suuri Varpasenjärvi (14.983.1.010). Elikkäs ylläpidon pitäisi korjata seuraavaa:

  • Pieni Varpusenjärvi (14.984.1.070) on nimeltään Pieni-Varpanen, kuuluu Kouvolan kunnan lisäksi myös Mäntyharjun kuntaan ja siten myös Etelä-Savon maakuntaan1 ja
  • Suuri Varpasenjärvi (14.983.1.010) on nimeltään Suuri-Varpanen, kuuluu Mäntyharjun kunnan lisäksi myös Kouvolan kuntaan ja siten myös Kymenlaakson maakuntaan.2
Miikala (keskustelu)12. toukokuuta 2019 kello 19.53

Näyttää olevan. Sitä en sitten tiedä, mitkä järvien alkuperäiset nimet ovat, mutta ainakin kartoilla ne ovat ilmoittamillani nimillä.

Ode3 (keskustelu)14. toukokuuta 2019 kello 08.57

Nämä on nyt korjattu!

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)28. toukokuuta 2019 kello 14.17
 
 
 

Suutarinjärvi väärässä kunnassa?

Karttatarkastelun perusteella minusta näyttää siltä, että Suutarinjärvi 58.043.1.001 on kokonaan Tyrnävän kunnan alueella, vaikka se listasta löytyy Limingan alta. Tarkistakaapa.

Tejuul (keskustelu)30. huhtikuuta 2019 kello 11.38

Puuttuva järvi

1) Pieni Murtolampi puuttuu, vaikka se on järviväritetty valuma-alueellaan ja Latauspalvelu LAPIOn mukaan pinta-ala on 1,04 ha ja järvinumerokin olisi 04.736.1.001. Korkeustaso on 114,6 m. 1

ja muistuttelenpahan, että aikaisemmasta viestistäni korjauksia on tekemättä.

Yst. terv.

Miikala (keskustelu)28. huhtikuuta 2019 kello 13.02

Korjausehdotuksia vesistö-/merialueille

1) Merialue-sivuilla kohdassa Näytä kaikki tiedot, tiedot ovat hassusti nurkikkain eikä vierekkäin, kuten ne varmaankin kuuluisivat olla, esim. Kruunuvuorenselkä.

2)

  • Harjunjoen - Lappalanjärven alue (14.18) 3. jakovaiheen vesistöalueilla tiedoissa virheellisesti Harjunjoen - lähialueppalanjärven alue (14.18), kun tiedot korjattu, luomani ohjaussivu joutaa poistaa.

Kiitos tässä yhteydessä aikaisemmista korjauksista.

Yst. terv.

Miikala (keskustelu)16. syyskuuta 2018 kello 20.23

Nostanpahan takaisin tämän viestin esiin, jos se on jäänyt huomaamatta, eli nämä on vielä korjaamatta. Lisäksi pitäisi korjata myös Pirkkalin huomaama virhe, katso Keskustelu:Taivatlammi (14.141.1.026).

Miikala (keskustelu)17. lokakuuta 2018 kello 20.21

Nämä kaikki on nyt (vihdoin) korjattu.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)20. joulukuuta 2018 kello 14.34
 
 

Nytkimenjärven nimestä

Miksi Nytkimenjärven (14.226.1.026) nimi on kartassa "Nytkymenjärvi eli Nytkyn"? Tietääkseni paikalliset käyttävät jälkimmäisiä nimiä, joten mistä "Nytkimenjärvi" on tullut mukaan kuvioihin? :)

Jansbe (keskustelu)19. lokakuuta 2018 kello 13.38

Muoto Nytkimenjärvi on varmaankin joskus eksynyt SYKEn järvirekisteriin, kun sitä on (käsin) kartalta muodostettu. Korjasin nyt sivun nimen muotoon "Nytkymenjärvi" ja lisäsin myös "Nytkyn" järven nimi-ominaisuudeksi (löytyy siis jatkossa myös [1]).

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)20. joulukuuta 2018 kello 14.11
 

Järvet "väärän" kunnan alueella

Kun laittaa hakutoimintoon kunnan nimen (esim. Kokkola), tulee tulokseksi järviä myös muualta kuin Kokkolan kaupungin alueelta. Esim. useita järviä ilmestyy naapurikuntien (Kalajoki, Kannus, Toholampi) alueelta. Onko tässä syynä vanhat enklaavialueet eli nuo järvet sijaitsevat vanhoilla Kokkolan enklaaveilla? Eikö nykyään ole voimassa laki, että nuo enklaavit kuuluvat niitä ympäröivään kuntaan eli voisivatko nuo järvetkin ilmestyä niiden kuntien järvien listaan, jossa ne todellisuudessa sijaitsevat?

Antutu (keskustelu)14. marraskuuta 2018 kello 21.28

Jaa-a, en osaa sanoa mistä johtuu. Nyt ehdin viimein korjaamaan tämän, siis Kokkolan osalta. Jos löytyy vielä muualta, niin viestiä tänne vaan.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)20. joulukuuta 2018 kello 13.53
 

Havaintopaikan virheellinen sijainti

Havaintopaikan Suurijärvi, Pieni Sarviniemi <http://www.jarviwiki.fi/wiki/Suurij%C3%A4rvi_(04.792.1.002)/Pieni_Sarviniemi> havaintopaikka näyttää kartalla olevan keskellä Järvenpään kaupunkia.

JPK (keskustelu)17. lokakuuta 2018 kello 12.34

Virheellisten linkkien poisto?

Hei, olen yrittänyt poistaa vuosia sitten luomiani vääriä sivulinkkejä. En ole siinä yrityksistä huolimatta onnistunut.

Seuraavat sivut voisi poistaa, jotta jatkossa havainnot tulevat kaikki samalle (oikealle) sivulle.

http://www.jarviwiki.fi/wiki/Hulkkianj%C3%A4rvi_(11.006.1.014)/Hulkkianj%C3%A4rven_j%C3%A4%C3%A4tilanne [Hulkkianjärvi (11.006.1.014)/Hulkkianjärven jäätilanne] http://www.jarviwiki.fi/wiki/Hulkkianj%C3%A4rvi_(11.006.1.014)/Hulkkianj%C3%A4rvi,_havainnot [Hulkkianjärvi (11.006.1.014)/Hulkkianjärvi, havainnot]

Tämä sivu säilytetään ja keräisin sinne jatkossa kaikki havainnot: http://www.jarviwiki.fi/wiki/Hulkkianj%C3%A4rvi_(11.006.1.014)/Havainnot [Hulkkianjärvi (11.006.1.014)/Havainnot]

Kiitos avusta!

Mkokkala (keskustelu)22. heinäkuuta 2018 kello 22.41

Moi. Nuo ylimääräiset havaintopaikat on nyt poistettu.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)30. heinäkuuta 2018 kello 13.38

Hieno juttu! Lämmin kiitos ja hyvää alkavaa syksyä! Terv Marko

Mkokkala (keskustelu)4. lokakuuta 2018 kello 20.22
 
 

Merijärven entiset lammet ja muita havaintoja

Pyöräilin kuvaamassa synnyinseutuni lampia. Pystyin kävelemään niiden pinnalla, kun olin ensin löytänyt ne ryteiköistä. Nämä Merijärvellä sijaitsevat ovat entisiä lampia: https://www.jarviwiki.fi/wiki/Kaijanlampi_(54.017.1.002) https://www.jarviwiki.fi/wiki/Saarilampi_(54.018.1.002) https://www.jarviwiki.fi/wiki/Latvalampi_(54.019.1.003) Eteläpää Alavieskan puolelle, mistä ottamani kuvakin.

https://www.jarviwiki.fi/wiki/Kauhaj%C3%A4rvi_(84.079.1.001) Kauhajärvessä on vettä, mutta se sijaitsee Pyhäjoen lisäksi suurelta osin Kalajoen puolellakin, josta kaupungista otin kuvan.

http://kielipoliisi.wwwfi.com/picture_library/uimapaikat/oravisjarven_laituri.JPG Pyhäjoelta satuin löytämään uimapaikakseni lähes puolen neliökilometrin kokoisen Oravisjärven, jota Järviwikikään ei tunne!

Kauko Isotalus (keskustelu)6. syyskuuta 2018 kello 19.32

Kävin merkkaamassa nuo entiset luokkaan Luokka:Entiset järvet ja Kauhajärvelle lisäsin kunnaksi myös Kalajoen.

Toi Oravisjärvi on kyllä mysteeri, sillä sitä ei tosiaan löydy mistään meidän tietojärjestelmistä. Se lienee hydrologisesti tulkittu vain läpikulkevan uoman levennykseksi? Koitan selvittää.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)7. syyskuuta 2018 kello 11.15

SYKEn järvirekisterin ylläpitäjä ei tiennyt Oravisjärvestä sen enempää, mutta huomautti kartan perusteella on kyseessä on selvästi tekojärvi. Se on varmaan tehty vasta sen jälkeen kun järvirekisteriä on viimeksi päivitetty (aika kauan sitten), joten siksi sitä ei ole meidän tietojärjestelmissä eikä sillä ole järvinumeroakaan.

Kyselen lisää paikalliselta ELY-keskukselta, mutta sillä välin tein jonkinlaisen version järvestä Järviwikiin: Oravisjärvi (54.011.2.X)

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)7. syyskuuta 2018 kello 15.26

En tunne järven historiaa. Luulisin, että se on uudelleen vesitetty. Minulla on Suomen yleiskarttakirjan vuoden 1950 näköispainos. Siinä se järvi vielä on! Uudelleen vesittämisistä puheen ollen: Aikoinaan kuivatun Alavieskanjärven alueelle on vesitetty noin 8 hehtaarin tekojärvi.

Kauko Isotalus (keskustelu)8. syyskuuta 2018 kello 01.02
 

Karttoja tutkimalla löytää entisiä järviä. Monet vuosikymmeniä kuivina olleet ovat usein kartoissa mittakaavasta riippuen merkitty täysimittaisiksi. Myös järvien osasijaintikuntia puuttuu. Olen keskittynyt vain niihin, joissa olen käynyt paikan päällä. Majavajärvi on Pyhäjoen lisäksi puoliksi Merijärven puolella. Tämä on tosin ortokuvasta ja joistakin kartoista päätellen MELKEIN entinen järvi. En käynyt paikalla.

Kauko Isotalus (keskustelu)10. syyskuuta 2018 kello 08.43
 
 

Parannus-/Korjausehdotuksia

1) Kalahavaintotaulukossa ei näy kalan pituutta, jos painoa ei ole (esim. 1, 2 tai 3). Voisiko pituuden saada esiin, vaikka painoa ei olisikaan.

2) Järvisivun laatikossa "Kalat" ei näy käyttäjien havaintoja vaikka niitä olisi, voisiko ne saada takaisin näkyviin lajeittain mieluiten aakkosjärjestyksessä selkeyden vuoksi.

3) Järvi (44.028.1.002) on nimeltään Järvenjärvi, korkeustaso on 35,5 m.1

4) Ruotsin ja Norjan raja-alueet (85) -päävesistön nimen pitäisi olla Norjan raja-alue (85), koska koko Ruotsin raja-alue kuuluu jo Tornionjoki (67) -päävesistöön. Voiko sen korjata edes tänne järviwikiin?

Yst. terv.

Miikala (keskustelu)2. kesäkuuta 2018 kello 22.34

Vesistöalueiden ja järvien klikkaus kartalta ei enää onnistu vesistöaluesivuilla. Lisäksi järvet pisteenä ei lataudu kuin osittain kartalle ja sen laatikossa on turhaan teksti Ei tuoreita havaintoja, sillä eihän järvi ole havaintopaikka, vai onko siihen tarkoitus saada näkymään järven tuoreista havainnoista keskiarvo, no nyt ei ainakaan havainnot näy millää muotoa, vaikka niitä olisikin. Voisiko nyt ensi alkuun edes korjata vesistöalueiden ja järvien kartalta klikkaukset, vika ilmaantui 20. kesäkuun tienoilla.

Ja onko näitä edellisiä tarkoituskaan saada korjatuksi, eli:

  • Kalahavaintotaulukossa ei edelleenkään näy kalan pituutta, jos painoa ei ole (esim. 1, 2 tai 3). Voisiko pituuden saada esiin, vaikka painoa ei olisikaan.
  • Järvisivun laatikossa "Kalat" ei näy käyttäjien havaintoja vaikka niitä olisi (joskus muinoin näkyi), voisiko ne saada takaisin näkyviin lajeittain mieluiten aakkosjärjestyksessä selkeyden vuoksi.

Yst. terv.

Miikala (keskustelu)10. heinäkuuta 2018 kello 21.33

Moi. Usko tai älä, nämä on nyt kaikki korjattu! Kiitos taas kovasti huomioista.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)3. elokuuta 2018 kello 13.29
 
 

"Painion valuma-alue"

Miksi on "Painion valuma-alue":

https://www.jarviwiki.fi/wiki/Painion_valuma-alue_(27.04)

vaikka ko. valuma-alue ei edes ole Painion valuma-alue vaan pikemm inkin Hirsjärven valuma-alue.

(Ei tosin tarkasti senkään, koska mukana on myös Hirsjärven ja kirkkojärven välinen jokiosuus.)

Painion valuma-aluehan muodostuu Painion lähialueesta plus Hossinojan, Vesanojan ja Siikajärven valuma-alueista (joka tosin sekin on Kairanojan eikä Siikajärven valuma-alue).

- Vaikka kun uusi valuma-aluejako on jo pitkälle valmisteltu, niin tällaisilla vilauksilla ehkä ei enää ole niin merkitystä, kuun uudessa valuma-aluejaossa kaikki muuttuu joka tapauksessa.

Urjanhai (keskustelu)2. elokuuta 2018 kello 17.41

Jaa-a, en kyllä osaa yhtään sanoa, miksi tuo toisen vaiheen vesistöalue on aikoinaan nimetty tuon Painion mukaan. Varmaan siksi, kun se on alueen isoin järvi?

Hieman epälooginen se tosiaan minustakin on, varsinkin kun nimessä on tuo valuma-alue.

Mutta, joo, tuskinpa näiden vanhojen valuma-aluerajausten nimiä lähdetään enää muuttamaan, kun uuteen olisi tarkoitus siirtyä.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)3. elokuuta 2018 kello 10.40
 

Reipin uimaranta, Pirkkala: paikka jostain syystä siirtynyt kartalla

http://www.jarviwiki.fi/wiki/Pyh%C3%A4j%C3%A4rvi_(35.211.1.001)/Reipin_uimaranta

Reipin uimaranta on mystisesti vaihtanut paikkaa viikon aikana. Saisiko sen kartalle entiselle )ja oikealle) paikalleen, kiitos.

Helimo (keskustelu)31. heinäkuuta 2018 kello 11.46

Moi,

nyt pitäisi olla korjattu. Havaintolähetissä oli virhe, joka tietyssä tapauksessa asetti havainnon sijainniksi kännykän tai tietokoneen ilmoittaman sijainnin, vaikka olisi pitänyt käyttää valitun havaintopaikan sijaintia. Tästä syystä paikkakin näkyi tuoreimman havaintonsa mukaisessa paikassa. Mutta nyt tuo on siis korjattu, ja Havaintolähettikin on tältä osin korjattu.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)1. elokuuta 2018 kello 15.25
 
 

Virheilmoitus Tervajärven sivulla

Hei

Tervajärven sivulla on seuraava virhe Virhe lausekkeessa: odottamaton >-operaattori

https://www.jarviwiki.fi/wiki/Tj%C3%A4rutr%C3%A4sket_-_Tervaj%C3%A4rvi_(17.004.1.004)

Ongelma ilmestyi kun lisösin sivun nimeen järven suomenkielisen nimen

Ssalonen (keskustelu)1. elokuuta 2018 kello 10.37

Moikka, korjasin tämän.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)1. elokuuta 2018 kello 15.11
 

Rapasaloon on nyt tieyhteys

Luumäen ja Lemin kuntien Kivijärven Isoon Rapasaloon on 2017 lähtien ollut tieyhteys Lemin Kuhasensaaren kautta. Vois päivittää Kivijärven tietoihin.

Jopi (keskustelu)10. heinäkuuta 2018 kello 06.03

Korjattu. Näitä tietoja voi myös muokata rohkeasti itse, esim otsikon viereisen [muokkaa] painikkeen kautta.

Miikala (keskustelu)10. heinäkuuta 2018 kello 21.18
 

Onko Ruokovesi Enonvettä?

Uutena käyttäjänä hieman kummaksun Suur-Saimaaseen kuuluvan Enonveden rajausta sen pohjoisosassa. Pilpankosken yläpuolella olevan Ruokoveden ja Koivuselän pintahan on 80 cm ylempänä kuin alapuolisen veden pinta. Ehdotan siksi, että ko. vedet rajataan omaksi järvekseen ja erilleen Enonvedestä.

Vuolle (keskustelu)13. huhtikuuta 2018 kello 10.25

Jaa-a, varmaan hyvä ehdotus, mutta ehkä hankala toteuttaa.

Nykyinen Enonvesi_(Saimaa)_(04.221.1.001) on SYKEn järvirekisterin rajaus. En tiedä miten siihen on aikoinaan päädytty, kun rekisteriä on laadittu.

Vesipuitedirektiivin toimeenpanossa on taas käytössä hieman erilainen rajaus tuosta saarisokkelosta, mutta sekään ei tunnista Pilpankosken pohjoispuolella olevaa aluetta omaksi vesimuodostumakseen.

Muuten tietysti näistä rajauksista ei välttämättä tarvitsisi Järviwikissä välittää, mutta muilta alueilta ei siis ole saatavilla (ainakaan suoraan avoimelta rajapinnalta) kartalla esitettävää polygonia ja perustietoja, kuten pinta-ala ja rantaviivan pituus.

Matti Lindholm, ylläpitäjä, SYKE (keskustelu)23. huhtikuuta 2018 kello 15.51
 
Ensimmäinen sivu
Ensimmäinen sivu
Edellinen sivu
Edellinen sivu
Viimeinen sivu
Viimeinen sivu
Haettu osoitteesta http://www.jarviwiki.fi/w/index.php?title=Keskustelu_Järviwikistä:Kahvihuone/Virheet_ja_korjaukset&oldid=395037#Onko_Ruokovesi_Enonvett.C3.A4.3F_1556